majsansresa

Sjukhuset

Allmänt Permalink7
Hejhej!
 
Efter värsta natten i mitt liv blev allt bara värre. 
Ja kom inte från toaletten andades snabbt blev rädd och nervös. 
På onsdagen den 28/9-16 vaknade ja väldigt dålig på morgonen sprang mellan toan och sängen, visste inte om ja skulle spy eller göra nr 2. Så fick sitta på toa med hink framför mig. 
Jag har aldrig vart så rädd i hela mitt liv, visste inte vart jag skulle ta vägen! 
Vi beslutade oss att ringa till avdelningen och dom märkte på en gång att jag mådde väldigt dåligt.
Så de beslutades att en ambulans skulle få hämta mig och att jag skulle få bli inlagd. 
 
Inne på avdelningen togs de prover efter prover och fick inte nått riktigt svar på proverna.
Jag låg inne 3 nätter på avdelningen, och det proverna visade va feber, hög puls vilande, blodet va lågt igen och sen bara nå små saker hit och dit.
Så inge allvarligt, fick påfyllt med blod och fick drop varje dag och genom nätterna då ja ej åt. Fick i mig lite kräm då och då. Fick även förstoppningstabletter så ja skulle kunna sluta gå på toa.
Mina vita blodkroppar va också väldigt dåliga så va väldigt infektionskänslig. 
Dagarna gick bättre och bättre ju längre ja va där och ju mer vätska ja fick. 
På nyårsafton fick äntligen åka hem, ja va då pigg och glad och nya blodet hade satt ruset i kroppen. 
Jag bestämde mig då envis som ja är att jag ska fira nyår med mina vänner! 
Så jag åkte hem och vila upp mig tog mig till mina vänner och det gick så bra😍 
 
Sen dess har jag mått toppen och nu tänker jag bara det är snart över! Det är inte långt kvar! 
På torsdag åker jag till Uppsala för en PET-kamera undersökning och på fredag så får jag reda på om det är någon tumör kvar. 
Pirr i magen kan jag säga! 
Puss och kram på er ❤️
 
#1 - - Mamma:

#tillsammansmotcancer Du är en fighter. ❤😍😘💝

#2 - - Juan:

tja <3 du kommer att klara dig gumman <3

#3 - - Anonym:

Håller tummarna för dig tuffing!

#4 - - Carina :

Du är så duktig ☺☺💜💜💜

#5 - - camilla:

Många kramar till dig🦋

#6 - - Andres Murillo Rodriguez:

Stark du är! du kommer att klara det här! :)

#7 - - Annci:

Heja heja Maja 💪✨🌟🌹
Du är bara så himla duktig och bäst nu !!

Till top