majsansresa

Behandling 5

Allmänt Permalink9
Hej på er! 
 
Som vanligt har jag vart väldigt dålig på att uppdatera.. 
Min hjärna har haft annat fokus nu men för eran skull så kommer ja uppdatera bättre nu sista vändorna 💕 
 
Sen cytostatika behandling 3&4 har jag ej mått så bra efter 3an har ja haft sånna fruktansvärda magkramper som har kommit och gått. Illamående yrsel och huvudvärk. Efter 4an har illamåendet vart värst och har fått fler olika mediciner mot det.
Det vi med märkte är att mitt blodvärde hade sjunkit rejält, det började på 142 till 112, 92 sen höjdes den till 103 sedan ner till 89. Så min kropp hade ingen ork alls, yrslig och illamående trött och hängig så dom beslutade sig att fylla på mitt blod i fredags som var. 
Jag fortsatte vara trött den dagen men dagen efter kom min energi tillbaks och de va en stor lättnad. Så nu ligger jag på 109 i blodvärde! 👍🏻 
 
Under all denna tid har det hänt en hel del på min fritid utöver behandlingarna. 
 
Den 21a november hittade ja mig en ny liten tanig kompis på min Personal parkering vid namn Tova- Trassel, en liten katt på mindre än sex månader. Hon va väldigt tovig och undernärd så ja valde att ta hem henne för att hitta ägarna. 
Men det visade sig att Tova-Trassel inte hade något eget hem, så ja valde att behålla henne. Hon fick bli nedsövd rakad hos veterinären då mer än halva katten var i tovor. Stackars liten! 
Dom vägde henne och hon vägde under 2 kilo som inte va mycket alls, så fick ett matschema m.m om hur ja ska sköta henne för att hon ska bli bättRe. För utöver det så mådde hon prima, pigg och glad och väldigt kelig, hon ska alltid sitta i knä eller sova på bröstkorgen så mysig som hon är. Idag väger hon närmare 3 kilo och är busigare än hon vart tidigare, hon bor även hos mina föräldrar för tillfället medans jag är under behandling och där stortrivs hon för det finns så många knän att sitta i! 
Så nu tar vi en dag i taget för att hon ska bli bra och jag med sen får hon komma hem till mig 😍
 
Jag har även vart på Ullared med familjen igår och shoppat en hel del haha.. Men så kul och ja hade energi genom hela dagen va så ivrig på alla roliha saker😁
 
Sedan här om dagen fick jag ett meddelande från en tjej som heter Louise och är ägaren av ett företag som heter hairtalkextensions där de gör fantastiska peruker och hår förlängningar. De hårförlängnings metoder de gör kallas hairtalk och hairwear där dom kan göra förlängningar på ca 3-4cm kort hår! 
 
Hon hörde iallafall av sig till mig om att dom ska göra en fotografering på måndag där dom gärna vill ha mig som modell och att dom vill hjälpa mig med min hårresa. Så jag kommer få en äktahårsperuk i från Norge på måndag 😍 Sedan när mitt hår börjar växa så kommer dom göra en förlängning med hairwear på hela mitt hår! 
Det är helt sjuk att ja kommer få denna hjälp, lyckan i mig är oförklarlig. 
Att få hjälp med det som är det tuffaste för mig är obeskrivligt! 
Vilka hjärtan av guld dom har! 
Så är super taggad tills på måndag nu så får vi se hur det går! 
 
Idag har jag även genomgått cytostatika behandling nr 5 så det återstår alltså 1 behandling!
Röntgen visar att det är en tumör på två cm kvar av 8x6 så har fått bokad till tills den 21 så jag ska till strålningsenheten för undersökning, inför att stråla bort det sista så det är ju bra. 
 
Cytostatikan idag har gått toppen och nu blir de hem för att fortsätta vila. 
 
Puss och kram på er alla underbara! ❤️
 
#1 - - Anonym:

Fina fina du. Att ta hand om katten är läkande för dig med. Ni får kämpa tillsammans. Du har ett stort hjärta ♡

#2 - - Carina :

Bra duktigt kämpat 😊💜

#3 - - Juan:

Tja du är en tuff brud fortsätt med det för att du kommer att klara dig du är en ung och vacker tjej <3 <3 <3 ta hand om dig och din katt :)

#4 - - ulla brunnberg:

Du är så himla duktig och stark. Kram

#5 - - Anonym:

Men gud vilken sötnos 😍🐈

#6 - - Anonym:

👍👍👍🐈

#7 - - sophie:

så söt kattunge! :)

#8 - - Anonym:

Såg dig på gekås! Du såg verkligen ut att ha super mycket energi, kul att se!

#9 - - Anonym:

Såg dig på gekås! Du såg verkligen ut att ha super mycket energi, kul att se!

Till top