majsansresa

Värsta natten i mitt liv.

Allmänt Permalink2
Hej!
 
Ville säga God Jul till er alla och hoppas ni har haft en fantastik jul med nära och kära! 
 
Min julafton var toppen men juldagen var därimot botten.
 
Vaknade på juldagen i söndags och något va konstigt, mådde illa och behövde springa på toa hela tiden.. Inget mysigt ämne att prata om men det är tyvärr min verklighet. Dagen fortsatte och toabesöken var många. 
Men blev även lite bättre mot eftermiddagen, envis som jag är så bestämde jag mig för att jag ska åka på juldagsfirande hos min kära vän Jeanette.
Allt gick framåt och jag fixa mig i lugn och ro och trodde att allt va över. 
 
Gör i ordning mig och får skjuts att hämta det fantastiska sällskapet jag hade med mig som alltid är så stöttande! 
Vi kommer till firandet och inom en kort tid så börjar ja bli yr, kallsvettig och behöver gå undan väldigt många gånger för att få luft, magen krampar och jag vet inte vad jag ska göra. 
Kramperna gör att jag behöver gå på toa hela tiden vilket va skämmigt men jag kan inget göra.. 
Jag stod ut i ca 3 timmar sen får ja lov att ringa mamma. 
Hon fick komma och hämta mig då jag ej stod ut längre. 
När jag väl är hemkommen sliter jag av mig både peruk och tighta kläder, jag ville ha luft och måde så dåligt! 
 
Toa besök efter toa besök var 15 min fortsatte natten lång! Sammanlagt två timmars sömn blev de. 
Natten som var ett helvete! 
Morgonen där på fortsatte likadant, fick varken i mig vatten eller mat. Så började bara må mer illa och ja visste inte vart jag skulle ta vägen. 
 
Efter samtal till läkaren om frågan ifall jag skulle komma in då jag ej fick i mig nått, berätta han att hela mitt slemhinnelsystem i kroppen kan va helt förstört som gör att jag ej får behålla nått i kroppen. 
Så han gav förslag på mediciner jag skulle ta för illamåendet och för att stoppa upp allt. Även att jag ska dricka vätskersättning så min kropp orkar mer. 
Timmarna gick och medicinen börja äntligen värka! 
Jag fick i mig mat och fick äntligen sova. 
Sov hela natten därefter, och har mått så mycket bättre sens dess! 
Men finns en del kramper och illamående som kommer och går men är glad att de är så mycket bättre! 
 
Så kvällen började fixad men slutade i sängen med katten. 
Men som sagt är snart frisk och får ta igen detta nästa år! 
 
Puss och kram på er alla och ta hand om varandra ❤️
 
#1 - - Carina :

Du är så duktig. Kämpa på 💜💜💜. All kärlek till dig Maja

#2 - - Mamma :

Älskar dig, detta fixar du ❤

Till top