majsansresa

Uppsala sjukhus

Allmänt Permalink12
Hej igen, nu tänkte jag försöka mig på mitt andra inlägg där jag kommer berätta allt från gårdagen till idag. 
 
11/10-16
Dagen började med att jag den natten hade sovit hos en av min närmasta vänner Rebecca som jag kände att jag ville spendera lite extra tid med. Hon har vart med på resan sens beskedet som även många andra fantastiska människor har. 
Jag vaknade hemma hos henne med två kurrande kissar brevid mig (Burre&Tozzan) så mysigt! Vi gick upp drack lite kaffe och åt lite frukost och umgicks, även med en vän vid namn malin. 
 
Efter det körde Rebecca hem mig båda med nervösa magar inför vad som kommer väntas. Vi båda gick och hjälptes åt att packa väskan inför Uppsala tillsammans med mina föräldrar och syster. 
Klockan slog 11.00 och vi insåg att det var dags att åka för skulle bli inlagd vid ca 13.00.
Jag sa hejdå till min fantastiska vän och jobbigt va det då jag vet att detta är tufft för henne. 
Men jag kommer ju hem snart så då syns vi snart igen.
 
Mina föräldrar och ja satte oss i bilen mot Uppsala där resan går igång på riktigt. 
Väl framme parkerade vi och gav oss in mot Lassarettet. Vi kom fram till avdelningen och dom tog hand om mig väl och visa mig till mitt rum. Det var ett litet men mysigt rum där det fanns plats för mig och mamma. 
Kom in på rummet och insåg att detta är verkligheten nu.. Tårarna kom och tanken att allt ska börja nu slog mig. 
Jag andades och fick några minuter att samla mig och packa upp mina saker. 
Mina fina vänner har gett mig mycket fina saker inför besöken som ska stärka mig, så hängde upp allt sånt och vek min fluffiga filt som är hemifrån på sängen. 
Allt kändes lite mer som hemma men ändå inte. 
 
Klockan kvart i två va det dags att gå ner någon avdelning för att sätta in en PICC LINE som skulle vara som en infart som alltid kommer sitta kvar under behandlingen.
Det gick hur bra som helst även fast nervositeten var stor. Dom två fantastiska läkarna som jag brukar säga piff o puff om gjorde ett strålande jobb och förklarade väldigt mycket för mig om hur allt skulle gå till. 
Och det gjorde absolut inte lika ont som jag trodde och det var en lättnad. 
 
Efter det gick vi upp mot avdelningen igen och fick ta det lungt under dagen tills vi fick träffa lite fler läkare. 
Till slut fick jag träffa överläkaren som sitter och pratar lite mer detaljerat om hur allt kommer gå till, och även där fick jag reda på att i ett av provsvaren saknas det en del för att vara burkitts lymfoma. Så i en liten lättnad i hopp om att de ej är det så berätta hon att vi ska ta lite fler prover för att få reda på litte mer svar. 
En liten lättnad men vi vet ju ej än helt utan vi får vänta och se. 
Kvällen var lugn och jag och mamma somna tillslut. 
 
Nu går vi över till idag 12/10-16.
Idag klockan 11 var det inbokat en PET-Kamera undersökning som skulle visa lite mer på om cancern har spridits eller ej, jag fick då fasta i 6 timmar innan.
Vid en PET-Kamera undersökning tillförs kroppen små mängder av en biologisk substans, exempelvis glykos som gör att vid undersökningen dras medlet till de sjuka ställena man har i kroppen så man kan se ifall det spridits. 
Det tar ca en timme för att få in medlet i kroppen och låta de ligga och vila i kroppen, sedan tar själva kamera undersökningen 1 halvtimme. 
Klar där ifrån gick jag och mamma upp igen och jag fick äntligen äta!
Kvällen rulla på och den var lugn men mot eftermiddagen kom läkaren och ville ta en till Biopsi för att kunna kolla om det är Burkitt eller ej, och dom svaren får vi nästa vecka. 
När dom gör en Biopsi bedövade dom armålan och sköt in som ett rör i armhålan för att ta en del av körteln, kan säga att det kändes..
Visar bild nedanför hur den ser ut.
 
Efter det var vi klara med prov för idag så nu har vi bara tagit det lungt kollat tv och druckit te och kaffe.. MUMS!
Vi har även fått reda på att imorgon startar jag med cellgifter och det är jag fruktansvärt nervös över, hur kommer jag känna mig ? Kommer jag må illa kommer jag bli trött? Hur illa kommer mitt imunförvar att bli? 
Min största rädsla är illamåendet. Vi får vänta och se helt enkelt, men som sagt detta ska jag fixa!
 
Måste få säga att jag är väldigt lycklig över hur trevlig denna personal är, dom tar verkligen tiden för en och lyssnar när nått är jobbigt. Jag känner att jag är i trygga händer!
 
Nu hälsar jag och mamma Godnatt för kvällen så hörs vi alla imorgon! 
Kram och gonatt på er alla, som jag sagt förr nu ska jag sparka cancern i baken!
 
 
 
#1 - - Anonym:

Hej ! Snälla kolla upp CBD olja mct, och börja använd den vid sidan om dina behandlingar ❤

#2 - - Anonym:

<3

Svar: <3
Maja Boström

#3 - - Anonym:

Heja dej!! Du kommer fixa det här!! Det känner jag på mej!!/Annika

Svar: <3<3
Maja Boström

#4 - - Anonym:

Vilken berättartalang du är! Kram till dig och din mamma från Stina (fd klasskompis till din mamma)

Svar: tack <3<3
Maja Boström

#5 - - Anonym:

Kramar inför ännu en dag att bocka av när den är slut😘Therese/here4U

Svar: kärlek till dig <3<3
Maja Boström

#6 - - Jennifer Klingvall:

Massa styrkekramar till dig och dina närmsta ❤️

Svar: tack <3<3
Maja Boström

#7 - - Ellen strängnäs:

Styrka å kärlek 💙

#8 - - Ellen strängnäs:

Styrka å kärlek 💙

Svar: <3<3<3
Maja Boström

#9 - - Anonym:

Du klarar det här!! HEJA MAJSAN💗

Svar: <3<3<3
Maja Boström

#10 - - Thomas S:

Du är otroligt stark Maja, som i detta nu orkar berätta om dina dagar och tankar som om det vore vilken dagbok som helst. Vi håller alla tummarna för dig i det du går igenom nu!
Kram!

#11 - - Veronica :

❤️❤️

#12 - - Veronica :

❤️❤️

Till top