majsansresa

6 månader

Allmänt Permalink2
Helt otroligt! 
Idag är det hela 6 månader sens jag fick mitt besked om cancer, den dagen då det blev en väldigt jobbig dag för både mig och alla runt om mig. 
På denna tid har jag lärt mig mycket om mig själv, jag har blivit frisk och även börjat gå tillbaks till min vardag. 
Dessa 6 månader har vart väldigt tuffa, men även lärorika. 
Lyckan i mig är även stor att jag fixade detta tack vare mig själv, och tack vare er alla. 
I denna situation har man sätt att kärlek och positivt tänkande övervinner allt! Kärlek till er❤ 
 
Bilden nedan visar dagarna hur mitt mående har förändrats sens mina första cellgifter, till nu då jag har både fransar hår och ögonbryn. Helt underbart 😍
 
 
 
 
#1 - - Mamma :

Det är helt ofattbart att det har hänt, men du är en sann kämpe❤ Utan din glädje och envishet hade det kanske idag sett annorlunda ut. Men du fixade det med bravur. Älskar dig till månen och tillbaka ❤ ❤ ❤

#2 - - Tobias Lindkvist:

Den lycka du beskriver är verkligen svår att överträffa. Har man klarat en sådan resa, då klarar man det mesta här i världen!
Minns så väl den dag jag fick mitt eget cancerbesked, hur rummet på Karolinska sjukhuset plötsligt tycktes gunga betänkligt och världen runtomkring bara rämnade.
Trots all fysisk och psykisk smärta jag själv genomled, var det mest outhärdliga att se mina anhöriga lida. Min mamma som inte orkade jobba, min sambo som inte vek en enda sekund från min sida och sov på en fåtölj i sjukhusets väntrum för att hon inte vågade lämna mig ensam på sjukhuset. Det var rent fruktansvärt att se.
Men ur allt ont kommer något gott och man stärks av en sådan resa. Hur svår den än är... Själv slapp jag cellgifterna och avundas dig verkligen inte den resa du tvingats genomgå... Bra kämpat!!!!

Svar: Tack dsm du! Alla är riktiga kämpar som genomgår detta! Det är tufft att se sina nära lida så mycket. grymt kämpat själv!
Maja Boström

Till top